Magazyn Muzyka 

Open’er 2018 oczami festiwalowego wyjadacza – za tłumnie, za drogo, za brudno, za ciemno, za dziurawo, za stara

Wyjazd do Gdyni na Open’er Festival jest jak chwilowe przeniesienie się do innego świata. Krainy muzyki, zabawy 24 godziny na dobę, zachodów słońca, śmiechu, zielonej trawy – przynajmniej dnia pierwszego. Ale Open’er to również najtańsze żarcie lub jego niedobór, byleby tylko starczyło na więcej coraz droższych piw na terenie festiwalu, żarty, które w ostateczności bawią tylko Twoją ekipę, obolałe nogi i plecy od przemierzenia trasy Main-Tent średnio cztery razy dziennie, niespodziewane oberwania chmury, tłumy, brud, wertepy i urazy kończyn. Mnóstwo wspaniałych chwil do wspominania przez cały rok, jak i przykrych…

Read More
Męskie Granie Magazyn Muzyka Wrocław 

„Wieje w dobrą stronę” – Męskie Granie 2018

Promienie zachodzącego słońca wciąż ogrzewające ramiona, zielona trawa, na której można albo poskakać, albo wygodnie rozłożyć się na kocyku, zimne piwo i najlepsza (polska!) muzyka na żywo. Czy mowa o gdyńskim Open’er Festival? A może elektronicznym Audioriver? Nie! Śmietankę rodzimej sceny muzycznej w okresie wakacyjnym od dziewięciu lat gromadzi inne niepowtarzalne wydarzenie. Męskie Granie! Już w najbliższą sobotę jedyna w swoim rodzaju trasa rozpocznie się w Poznaniu. Następnie przyjdzie kolej na Katowice (21.07), a w naszym pięknym Wrocławiu doczekamy się „męskiego” składu dokładnie w ostatnią sobotę lipca. Sierpień będzie należał po…

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

„Tell Me How You Realy Feel” – u Courtney bez zmian.

Courtney Barnett nigdy nie była dla mnie artystką wybitną. Jasne, wiele utworów wybijało się ponad zwykłą przyzwoitość, jednak prawdziwą siłę Australijki stanowią koncerty. Surowy klimat i punkowe korzenie Courtney są bardzo wyraziste w sposobie wykonania z pozoru ułożonych i „wygładzonych” kompozycji. Co za tym idzie, najnowsze wydawnictwo również nie zwala z nóg. Nie zmienia to jednak faktu, że trzyma dosyć silny poziom poprzedników, a to się ceni. Album otwiera przytłaczające „Hopefulessness” opierające się o konwencję znaną już Courtney – blues rocka. Tym razem jednak blues rock ten został spowolniony i…

Read More
Książki, wystawy, koncerty Magazyn Muzyka 

Nie przejmować się innymi – relacja z koncertu Queens of the Stone Age, 19.06.2018r., Warszawa, Torwar

Koncert Queens of the Stone Age na warszawskim Torwarze był pierwszym solowym koncertem grupy w Polsce od 13 lat. W 2005 roku muzycy zagrali w klubie Stodoła, w międzyczasie odwiedzając nasz kraj jeszcze dwukrotnie: w 2013 roku wystąpili na Openerze, a rok później pojawili się na Orange Warsaw Festival. Nic więc dziwnego, że fani z niecierpliwością oczekiwali na ogłoszenie koncertu QOTSA w Polsce, kiedy zespół wyruszył promować nowy studyjny album, noszący tytuł „Villains”.

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

Można w ten sposób – Recenzja Albo Inaczej 2

Projekt Albo Inaczej to jedna z najbardziej intrygujących rzeczy na polskim rynku muzycznym w ciągu ostatnich lat. Dlatego wieść o drugiej odsłonie tego projektu przyjęłam niezwykle ciepło, ale też sporo zastanawiałam się jaką tym razem formę przybiorą klasyki polskiego rapu. O ile w pierwszej edycji za stronę wokalną odpowiedzialne były tuzy polskiej muzyki, czyli nazwiska takie jak Zbigniew Wodecki (swoją drogą wykonujący numer z repertuaru Slums Attack, co samo w sobie już brzmi interesująco), Andrzej Dąbrowski, czy Krystyna Prońko, to w tym roku postawiono raczej na młodsze i niezwykle obiecujące…

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

Taniec śmierci – recenzja Prequelle

Ghost jest współcześnie jednym z najciekawszych zespołów metalowych na świecie. Zwycięzca Grammy z 2016 r. właśnie uraczył słuchaczy swoim czwartym albumem Prequelle. Zgodnie z formułą, kolejny krążek oznacza kolejne wcielenie Papy Emeritusa, który w 2018 roku przybrał postać młodego, roztańczonego Cardinala Copii. Jak sobie radzi Ghost pod nową postacią? Prequelle od samego początku nie bierze jeńców, zaczyna mocnym uderzeniem. Krótkie intro w postaci Ashes przeradza się w Rats, który był pierwszym singlem promującym album. W tym utworze jest wszystko, za co uwielbiam Ghosta: mocne bicie perkusji, melodyjne partie gitary, elektryzujące…

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

Zwariowany świat Alexa – recenzja Tranquility Base Hotel & Casino

Najgorszą rzeczą w wydaniu genialnej płyty jest to, że oczekiwania wobec następnej są równie wysokie. AM wydana w 2013 roku należy właśnie do tej pierwszej grupy. W zasadzie za jedyną wadę tego krążka można uznać zbyt podobne brzmienie, przez co poszczególne kawałki się ze sobą ścierają. Pięć lat później nadchodzi moment, gdy Arctic Monkeys powracają. I wiedzą, że poziom AM będzie ciężki do pobicia, dlatego podchodzą do sprawy zupełnie inaczej. Tranquility Base Hotel & Casino jest bowiem czymś zupełnie innym – czymś, czego w historii Arctic jeszcze nie było.

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

Sleep po 15 latach – recenzja „The Sciences”

Amerykanie ze Sleep często wymieniani są jako najbardziej wpływowi muzycy swojego gatunku. Od premiery ostatniego dzieła zespołu – „Dopesmokera”, 63-minutowego utworu będącego kamieniem milowym w historii stoner metalu upłynęło 15 lat, jednak poszczególni członkowie formacji nie próżnowali. Al Cisneros pracował nad projektem Om, Matt Pike został frontmanem High on Fire, zaś jako perkusistę muzycy dobrali Jasona Roedera, znanego głównie z grania w legendarnym składzie Neurosis. Czas znacznie wpłynął na podejście amerykanów do granej przez nich muzyki. „The Sciences” czerpie nie tylko z wczesnych dokonań Sleepu, ale także ukazuje doświadczenie zdobyte…

Read More
Bez kategorii Magazyn Muzyka Recenzja 

Lingua Nada „Snuff”

Myślisz : Tame Impala, ale to też się zmienia. Robi się dość elektronicznie, egzotycznie, indyjsko, szybko, energicznie, sakralno-kosmicznie i mega noiseowo. Pozornie chaotyczne, a zaskakująco łatwe w odbiorze brzmienie. Niebanalne, bo sklasyfikować je ciężko. A nazwa tego co grają, miałaby ze dwanaście członów, wiec oszczędzę czytającym zachodu i konsternacji, a sobie silenia się na wprowadzanie takiego nazewnictwa. Idealny przerywnik miedzy porannym Tomem Pettim w „Antyradiu”, a wieczornym „Killing Me Softly” na „Złotych przebojach”. Album jest dokładnie jak okres dnia łączący przedpołudnie, południe i popołudnie – różnica jest drobna, ale nie…

Read More