Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Wycieczka do lasu – recenzja filmu „The Hollow Child”

Początkowo historia nie prezentuje się szczególnie – dwie siostry wspólnie bawią się w chowanego. Kiedy jedna z nich trafia do jaskini, możemy śmiało się domyślić, że wydarzy się coś złego. Od tamtego zdarzenia mija trzydzieści lat. Nastolatka Samantha (w tej roli występuje Jessica McLeod) przygotowuje się na nadchodzące Halloween wspólnie z koleżanką Emily (Genevieve Buechner). Jednocześnie ma opiekować się przyrodnią siostrą, Olivią (Hannah Cheramy). Pech chciał, że w pewnym momencie dziewczynka znika w lesie, a potem powraca po kilku dniach. Jednak coraz dziwniejsze zachowanie najmłodszej członkini rodziny zaczyna niepokoić główną…

Read More
Kino / Teatr Recenzja 

My Boomerang Won’t Come Back – recenzja filmu „Włócznia”

Trochę wstyd przyznać, ale jako Europejczyk czuję się znaczącym ignorantem, jeśli chodzi o kulturę aborygeńską czy australijską. Wiedza wyniesiona z lekcji historii w żaden sposób nie przybliża faktycznie do poznania tamtejszych zwyczajów, a o literaturze czy sztuce nawet się nie wspomina. Tym bardziej jako wyzwanie potraktowałam debiutancki film Stephena Page’a – na co dzień szefa grupy tanecznej Bangarra Dance Theatre. Produkcja czerpiąca garściami z mitologii australijskiej ma połączyć przeszłość ze współczesnością. Włócznia stanowi okazję, aby przybliżyć sylwetki Aborygenów dość nietypową metodą.

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Historia żywotów zmienionych – recenzja filmu „Na plaży Chesil”

Debiuty fabularne nigdy nie są proste, bowiem to od nich zależy, jak oceniana będzie w późniejszych latach twórczość artysty oraz czy w ogóle publika sięgnie po jego następne produkcje. Dominic Cooke, nabierający do tej pory doświadczenia reżyserskiego przy miniserialu – The Hollow Crown, zdecydował się wziąć na warsztat obraz z gatunku melodramatu. Podjął się odważnego kroku przeniesienia na ekrany kinowe powieści Iana McEwana Na plaży Chesil, jednak czy tego typu książkę – opartą na subtelności oraz ulotnych refleksjach – można z powodzeniem zekranizować?

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Łabędziem być – recenzja filmu „Jestem taka piękna”

Dwoje scenarzystów – Abby Kohn oraz Marc Silverstein, którzy do tej pory współpracowali przy takich znanych produkcjach jak I że cię nie opuszczę (2012) czy Jak to robią single (2016), postanowili spróbować swoich sił dodatkowo na stołku reżyserskim. Wprawdzie Amerykanka w swoim dorobku ma już krótki metraż, jednak dla obojga to debiut pełnometrażowy. Pozostali oni w klimacie lekkiej komedii zahaczającej o wątek romantyczny, choć należy przyznać, że zwiastun zachęcał do sięgnięcia właśnie po tę pozycję z uwagi na cięty, trafny żart oraz ciekawą tematykę. Jak ma się trailer w stosunku…

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Ty gonisz – recenzja filmu „Berek”

Gdy w repertuarze kinowym pojawia się komedia, zawsze zjawia się i wątpliwość, czy warto w ogóle się na nią wybrać. Pierwsza selekcja jest dość prosta – dobrych rodzimych komedii mamy tylko garstkę, natomiast wraz z produkcjami zagranicznymi prawdopodobieństwo śmiesznego seansu wzrasta. Jeff Tomsic – nazwisko nieszczególne popularne, to twórca kilku krótkich metraży oraz odcinków seriali. Tym razem zdecydował się na stworzenie pełnometrażowej produkcji w dodatku z gatunku czarnej komedii. Teoretycznie sprawa jawi się jako banalnie prosta – wystarczy rozbawić publiczność, a na wszystkie niedociągnięcia przymknie ona oko, jednak jeśli żarty,…

Read More
Magazyn Muzyka Recenzja 

„Tell Me How You Realy Feel” – u Courtney bez zmian.

Courtney Barnett nigdy nie była dla mnie artystką wybitną. Jasne, wiele utworów wybijało się ponad zwykłą przyzwoitość, jednak prawdziwą siłę Australijki stanowią koncerty. Surowy klimat i punkowe korzenie Courtney są bardzo wyraziste w sposobie wykonania z pozoru ułożonych i „wygładzonych” kompozycji. Co za tym idzie, najnowsze wydawnictwo również nie zwala z nóg. Nie zmienia to jednak faktu, że trzyma dosyć silny poziom poprzedników, a to się ceni. Album otwiera przytłaczające „Hopefulessness” opierające się o konwencję znaną już Courtney – blues rocka. Tym razem jednak blues rock ten został spowolniony i…

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Wyścig szaleńców – recenzja filmu „Na głęboką wodę”

Reżyser nagradzanego dzieła Teoria wszystkiego – James Marsh – ponownie postanowił przenieść na ekrany kinowe historię opartą na prawdziwych wydarzeniach. Tym razem skupił się na biografii Anglika, Donalda Crowhursta, którego losy zdecydowanie stanowią wyborny materiał na scenariusz filmowy. Także zaproszenie do produkcji gwiazdorskiej obsady aktorskiej z pewnością pomoże przy promocji obrazu oraz zachęceniu widzów do wybrania się właśnie na tę pozycję. Jednak czy to wszystko przełoży się na solidny seans, czy to będzie o jeden krok za dużo jak Na głęboką wodę?

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Nieodwracalne – recenzja filmu „Dziedzictwo. Hereditary”

Pełnometrażowy debiut Ariego Astera rozpoczna się ujęciem domku dla lalek. Kamera zbliża się do obiektu coraz bardziej i po chwili możemy zauważyć poruszających się po jednym z pokoi żywych ludzi. Makieta, bez pomocy cięcia, zmienia się w prawdziwą posiadłość fimowej rodziny. Taki zabieg inscenizacyjny – jakby przyrównujący bohaterów do roli zabawek w rękach jakiejś odgórnej siły – można potraktować jako sugestię, że ich los nie jest zależny od nich samych. Jednak, gdy kilka scen później, przenosimy się do szkoły średniej, na lekcję o roli fatum w tragedii greckiej, możemy być…

Read More
Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Las niedopowiedzeń – recenzja filmu „W cieniu drzewa”

Kino islandzkie wciąż zaklasyfikować można do, paradoksalnie, egzotycznych produkcji, z którymi nie mamy do czynienia na co dzień. I choć pozytywnie należy ocenić trend, że coraz częściej możemy odnaleźć te pozycje w codziennym repertuarze, aniżeli tylko na festiwalach filmowych, to wciąż odczuwa się spory niedosyt. Tym razem do polskich kin na początek astronomicznego lata trafił obraz Hafsteinna Gunnara Sigurðssona i jest to jego pierwszy film wyświetlany u nas, chociaż już trzeci w dorobku reżyserskim. W cieniu drzewa reklamowane było jako czarna komedia – gatunek niemal nieodłącznie kojarzony z produkcjami w…

Read More
Ocean's 8 Kino / Teatr Magazyn Recenzja 

Gdzie złodziejek osiem – recenzja filmu „Ocean’s 8″

110 minut kina typowo rozrywkowego. Ale dokładnie tego można się było spodziewać po zapowiedziach, gwiazdorskiej obsadzie, głośnej kampanii promocyjnej oraz ze względu na fakt przynależności do popularnej serii z początków XXI wieku. Cykl „Ocean’s” to idealny przykład gatunku heist movie –  produkcji o skomplikowanej fabule, która na pierwszym planie traktuje o grupie ludzi, którzy próbują coś ukraść. Zgodnie z szablonem, w filmie tego rodzaju pojawia się wiele nieprzewidzianych zwrotów akcji, która po kolei skupia się na planowaniu rabunku, samej kradzieży i ucieczce z miejsca przestępstwa. Czyż to nie brzmi jak świetna…

Read More