Już w najbliższy piątek rozpocznie się 20. edycja Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity. Hasło jubileuszowej edycji MDAG brzmi „Nie bądź obojętny_a” i odwołuje się do słynnych słów Mariana Turskiego, które stały się także hasłem obchodów 80. rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim organizowanych przez Muzeum POLIN. W tym roku organizatorzy przygotowali niezwykle ciekawy repertuar. Na co warto się wybrać? Podpowiadamy!
Piątek – 12.05
Świat po pracy, reż. Erik Gandini – czyli opowieść o pracy pod każdym możliwym kątem. Co dziś znaczy „praca” i czy ma ona dla współczesnego człowieka jakikolwiek sens? Jak różne podejście jest do wykonywania zawodów w zależności od rozciągłości geograficznej? Między innymi na te pytania próbuje odpowiedzieć twórca dokumentu.
Sobota – 13.05
Pianoforte, reż. Jakub Piątek – dokument, na który czekałam od dawna. Konkurs Chopinowski jest najstarszym wydarzeniem tej rangi na świecie, kultowym nie tylko w kręgach muzycznych. To ogromne emocje, a jednocześnie niesamowita przygoda, która może zmienić całe życie. Jednocześnie klawisze nie wybaczają błędów, a te na konkursie nie są w żaden sposób akceptowane. Kto trafi do finału?
Niedziela – 14.05
Solaris Mon Amour, reż. Kuba Mikurda – to dokument z gatunku found footage, co już sprawia, że zapowiada się niesamowita podróż w głąb samego siebie. Dokument składa się z 70 filmów wyprodukowanych przez Wytwórnię Filmów Oświatowych w Łodzi i stanowi osobistą historię twórcy. Jak to możliwe? Przekonacie się sami.
Poniedziałek – 15.05
Adamant, reż. Nicolas Philibert – wybór był prosty. Zdobywcę Złotego Niedźwiedzia podczas tegorocznego MFF Berlinale trzeba zobaczyć. To wyjątkowy dokument o pływającym ośrodku opieki dziennej dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Manifest otwartości oraz szacunku dla drugiego człowieka.
Wtorek – 16.05
Jurassic Punk, reż. Scott Leberecht – jak wyglądałby „Park Jurajski”, gdyby nie efekty komupterowe? Pewnie niezbyt imponująco. Steve Williams jest uważany za pioniera animacji komputerowej i dzięki niemu cyfrowe dinozaury weszły na srebrny ekran. Dlaczego postać Williamsa jest tak mało znana?
Środa – 17.05
Anhell69, reż. Theo Montoya – czy to dokument, czy fabuła można byłoby się zastanawiać. Reżyser płynnie przechodzi pomiędzy zapisem życia bohaterów, a wykreowaną przez siebie wizją świata. Jak wygląda miasto Medellin żyjące w cieniu Pablo Escobara? W jaki sposób swój bunt mogą wyrazić młodzi? Przygotujcie się na labirynt, w którym nie szuka się wyjścia i na intensywne doznania.
Czwartek – 18.05
Werner Herzog: Radykalny marzyciel, reż. Thomas von Steinaecker – sylwetki Herzoga nie trzeba przestawiać. To człowiek-legenda: mistrz kina, artysta, poeta, podróżnik, długo by wymieniać. Każda okazja, aby poznać niemieckiego reżysera warta jest wykorzystania. Zwłaszcza, że twórcy wykorzystali w swoim dokumencie wypowiedzi naprawdę ciekawych osobistości.
Piątek – 19.05
Pornofluencerzy, reż. Joscha Bongard – jak zarobić miliony przy użyciu mediów społecznościowych? Wystarczy pogoolować – tak zrobił główny bohater dokumentu Nico i postanowił stać się pornfluencerem. Czy luksusowe życie w willi rekomenduje brak prywatności? Czy pokazywanie swojego życia seksualnego wciąż jest tematem tabu czy stanie się powszedniością?
Sobota – 20.05
Łap gołębia!, reż. Gavin FitzGerald – nie jestem fanem gołębi, ale ten dokument brzmi jak szaleństwo! Wyścigi gołębi – biorę w ciemno.
Niedziela – 21.05
Całe to piękno i krew, reż. Laura Poitras – jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznać aktywistki i artystki Nan Goldin, to doskonała okazja, aby nadrobić braki. Jej seria poruszających zdjęć „Ballada o seksualnej zależności” na zawsze zmieniła postrzeganie i wykorzystanie fotografii.
Do zobaczenia w kinie!