Kategoria: Festiwal

  • 74. Berlinale: omówienie filmów w konkursie głównym

    74. Berlinale: omówienie filmów w konkursie głównym

    ANOTHER END (reż. Piero Messina) Sal, po śmierci miłości swojego życia, nie może już dłużej odnaleźć w nim sensu. Jego siostra Ebe, obserwując brata pogrążającego się w żałobie, radzi mu by ten skorzystał z programu Another End, którego celem jest pomoc osobom po stracie bliskich. Program polega na przywróceniu świadomości…

  • 74. Berlinale: festiwal promuje lokalne kina studyjne, czyli Berlinale Goes Kiez

    74. Berlinale: festiwal promuje lokalne kina studyjne, czyli Berlinale Goes Kiez

    Festiwal w Berlinie to obok Cannes i Wenecji jedna z najważniejszych imprez filmowych w Europie. Jego rozmach potrafi przytłoczyć, kiedy człowiek w gąszczu ponad 200 tytułów próbuje odszukać dla siebie te najlepsze. Wspomnieć należy, że przez cięcia dotacji w poprzednim roku programerzy i tak musieli zredukować liczbę tytułów tegorocznej selekcji.…

  • 17. festiwal 5 smaków: TOP 5 najciekawszych tytułów tegorocznej edycji

    17. festiwal 5 smaków: TOP 5 najciekawszych tytułów tegorocznej edycji

    Przed Wami 5 najciekawszych propozycji tegorocznej edycji festiwalu filmów azjatyckich. Wszystkie filmy, które znalazły się w niniejszym zestawieniu będą dostępne online od 15. listopada do 3. grudnia na platformie 5 smaków. Za wyjątkiem Dragon Inn, który dostępny będzie wyłącznie podczas weekendów. Jeśli chcesz przejść do strony z danym filmem wystarczy,…

  • 17. festiwal 5 smaków: omówienie programu i sekcji festiwalowych

    17. festiwal 5 smaków: omówienie programu i sekcji festiwalowych

    Zbliżający się festiwal Pięciu Smaków będzie już 17. edycją i okazją do przeglądu nowinek w kinie azjatyckim. Tego roku festiwal odbywać się będzie stacjonarnie w Warszawie w dniach 15-21.11 oraz w formule online w dniach 15.11 – 3.12, oznacza to aż 19 dni najlepszych wschodnich produkcji, które dla nas wyselekcjonowano.…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zabójca” (The Killer)

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zabójca” (The Killer)

    Po raz kolejny David Fincher zrealizował swój projekt filmowy wespół z platformą Netflix. Zabójca oparty jest na motywach francuskiego komiksu pod tym samym tytułem, który w Polsce publikowało wydawnictwo Taurus Media. W obsadzie filmu znaleźli się, choć może należało by napisać głównie znalazł się, Michael Fassbender, Sophie Charlotte oraz gościnnie…

  • 80. Biennale Cinema: Jakie filmy trafią do polskiej dystrybucji?

    80. Biennale Cinema: Jakie filmy trafią do polskiej dystrybucji?

    Nim powrócę do Was z kolejnymi recenzjami z Lido po 80. festiwalu filmowym w Wenecji, chciałbym zaprezentować Wam listę festiwalowych tytułów, które już zostały zapowiedziane w polskiej dystrybucji. Lista będzie na bieżąco aktualizowana, toteż możecie powrócić tu w dowolnej chwili i sprawdzić, czy do puli nie dołączyło nic nowego. Do…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara”

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara”

    Zacznijmy, jak większość – nadciąga nowy Wes Anderson, ale o nie, nie! Nie chodzi o Asteroid City, które dopiero co było pokazywane w Cannes, a aktualnie kończy swoje kinowe tournee. Chodzi o całkiem nową produkcję Amerykanina p.t. Zdumiewająca historia Henryego Sugara, prezentowaną podczas 80. festiwalu filmowego w Wenecji w sekcji…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Hrabia” (El Conde)

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Hrabia” (El Conde)

    Trudno nie zauważyć tendencji spadkowej w kolejnych filmach Pabla Larraín. Wśród najlepiej przyjętych filmów chilijskiego autora wciąż pozostają No i Ema. Ostatnim razem reżyser na warsztat wziął księżną Dianę (Spencer). Tym razem powraca do „uwielbianego” przez siebie motywu, czyli dyktatury Augusto Pinocheta, z którego czyni… wampira. Czy taki koncept miał…