,,Fantastyczna kobieta” Sebastiana Lelio nie poszerzy granic kina LGBTQ, nie powie niczego nowego w ramach gatunku, ani nie zaskoczy widza. Jest to raczej zbiór tematów i stereotypów, które w patchworkowej formie zostają sprawnie podane. Tak sprawnie, i z takim ładunkiem emocjonalnym, że można Chilijczykowi tę twórczą prostotę wybaczyć.
Kategoria: Magazyn
WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE – RELACJA Z FESTIWALU „NIC SIĘ TU NIE DZIEJE”
Nic się tu nie dzieje to nietypowa inicjatywa, która połączyła w działaniu trzy na co dzień konkurujące ze sobą poznańskie kina studyjne – Rialto, Pałacowe i Muzę. Chcąc nie chcąc wypełniła ona lukę powstałą po przeniesieniu festiwalu Transatlantyk do Łodzi i, choć o znacznie mniejszej skali i nastawieniu na nieco…
Kobieta na skraju załamania nerwowego – ,,Dzikie róże”, recenzja
,,Dzikie róże” to przede wszystkim dowód dojrzałości reżyserskiej Anny Jadowskiej. Autorka sprawnie prowadzi widza przez zakręty opowiadanej historii, która choć sama w sobie jest dosyć prosta, zmusza do zadawania sobie wielu pytań. Przede wszystkim odnośnie oceny głównej bohaterki. Jadowska mówiła po seansie, że za inspirację służyła jej ,,Elena” Andrieja Zwiagincewa,…
,,Aparat Claire” – Aparat duszy
Hong Sang-soo podczas tegorocznego festiwalu Nowe Horyzonty otrzymał swoją osobną sekcję, która jest mini-retrospektywą składającą się z czterech najnowszych filmów jego autorstwa. Jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów tego przeglądu był „Aparat Claire” z Isabelle Huppert w roli głównej. Rok temu podczas festiwalu w Cannes koreański reżyser będąc w tym czasie…
Galaktyka w paczce czipsów – ,,Valerian i Miasto Tysiąca Planet”, recenzja
Ostatnie wyreżyserowane przez Luca Bessona dzieło filmowe – „Lucy” – zostało przyjęte bardzo chłodno. Tym razem Francuz zabrał nas do jeszcze bardziej futurystycznego świata, pełnego rozmaitych, galaktycznych ras i nacji, kipiącego kolorami i wyobraźnią. Reżyser od wielu lat jest zafascynowany pierwowzorem „Valeriana i Miasta Tysiąca Planet”.
Miłość i śmierć – recenzja filmu „Niemiłość”
Dla Zwiagincewa większym zagrożeniem dla współczesnej Rosji niż wiążący języki reżim i wszechogarniająca bieda jest niewątpliwie kryzys miłości. Pośród wielkopowierzchniowych blokowisk i spranych ortalionów dwunastoletni chłopiec Alyosha rozgrywa swoją statyczną codzienność. Po opuszczeniu szkoły i przybiciu niezręcznej piątki z jedynym przyjacielem, ze spuszczonym czołem wraca do niewielkiego mieszkanka, gdzie w…
NAJLEPSZE KONCERTY 23. PRZYSTANKU WOODSTOCK
“Najpiękniejszy Festiwal Świata” tak się mówi o słynnym już Woodstocku. I mimo że nie byłam na festiwalach w innych krajach, to wierzę, że w tych słowach jest ogromne ziarno prawdy. Pamiętam, jak dwa lata temu zawitałam do Kostrzyna na swój pierwszy Woodstock i zupełnie nie wiedziałam, czego mogę się…
„Happy end”: Oby to nie był jego ostatni film…
…bo byłoby to najzwyczajniej w świecie bardzo rozczarowujące zamknięcie wspaniałej kariery. Michael Haneke osiągnął już w filmie praktycznie wszystko. O jego filmach można powiedzieć wszystko, ale nie to że były bezpieczne. Tymczasem Happy end, ironicznie zatytułowany komediodramat, który z samego tytułu czerpie wielki potencjał, rozczarowuje właśnie dlatego, że jest bezpieczny…