Kategoria: Recenzja

  • Zaginione królestwo – recenzja filmu „Dahomey” (Berlinale)

    Zaginione królestwo – recenzja filmu „Dahomey” (Berlinale)

    Cieszy, że podczas Berlinale coraz częstszym wyborem selekcjonerów sekcji Konkurs Główny są filmy dokumentalne. W zeszłym roku dość sporym zaskoczeniem był wybór produkcji „Adamant” w reżyserii Nicholasa Philiberta. Tym razem możemy poznać nieco historii Republiki Beninu podczas projekcji filmu „Dahomey”. Końcówka roku 2021. 26 królewskich skarbów – zabytków muzealnych? – Królestwa…

  • Przejdź się w moich butach – recenzja filmu „Obsesja”

    Przejdź się w moich butach – recenzja filmu „Obsesja”

    May December to angielskie powiedzenie oznaczające związek młodej osoby z osobą znacznie od niej starszą. To także tytuł najnowszego filmu Todda Haynesa dystrybuowanego w Polsce pt. Obsesja. Scenariusz, nominowany do Oscara, napisała Samy Burch. Przed kamerą wystąpili Natalie Portman, Julianne Moore i Charles Melton. Film opowiada o relacji Gracie z…

  • Co szepczą nauczyciele między sobą – recenzja „Pokoju nauczycielskiego”

    Co szepczą nauczyciele między sobą – recenzja „Pokoju nauczycielskiego”

    Co szepczą między sobą nauczyciele, kiedy uczniowie nie słyszą.

  • Epokowy galimatias – recenzja serialu Ciała

    Epokowy galimatias – recenzja serialu Ciała

    W dostępnym na serwisie Netflix serialu Ciała różni detektywi w kilku liniach czasowych ścierają się z problemem tajemniczych nagich ciał, które pojawiły się ni stąd ni zowąd w pewnej zabłoconej brytyjskiej alejce. Czy łatwo nadążyć za czterema historiami jednocześnie, a przede wszystkim – czy warto podjąć próbę? Cztery, na równi…

  • Roboty i moralność – recenzja serialu Pluto

    Roboty i moralność – recenzja serialu Pluto

    Jak wyglądałby świat, gdyby ludzie i roboty żyli w nim wspólnie? Czy robotom należą się takie same prawa jak ludziom, czy też nie powinny ich obowiązywać, bo są zaledwie ‘kupą złomu’? Czy robot może użyć przemocy wobec człowieka – przestępcy? Czy maszyna może mieć emocje? Te i pochodne dylematy mamy…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Priscilla”

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Priscilla”

    Prosto z weneckiego konkursu głównego do Wrocławia na święto amerykańskiego kina, czyli American Film Festival, dociera Priscilla w reżyserii Sofii Coppoli. W tle pojawiają się złośliwe komentarze, jakoby był to film od nepobaby o innej nepobaby. Nieważne czy się z nimi zgodzić, czy nie, tytuł ten jest ciekawym dodatkiem do…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zabójca” (The Killer)

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zabójca” (The Killer)

    Po raz kolejny David Fincher zrealizował swój projekt filmowy wespół z platformą Netflix. Zabójca oparty jest na motywach francuskiego komiksu pod tym samym tytułem, który w Polsce publikowało wydawnictwo Taurus Media. W obsadzie filmu znaleźli się, choć może należało by napisać głównie znalazł się, Michael Fassbender, Sophie Charlotte oraz gościnnie…

  • 80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara”

    80. Biennale Cinema: recenzja filmu „Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara”

    Zacznijmy, jak większość – nadciąga nowy Wes Anderson, ale o nie, nie! Nie chodzi o Asteroid City, które dopiero co było pokazywane w Cannes, a aktualnie kończy swoje kinowe tournee. Chodzi o całkiem nową produkcję Amerykanina p.t. Zdumiewająca historia Henryego Sugara, prezentowaną podczas 80. festiwalu filmowego w Wenecji w sekcji…