Najgorszą rzeczą w wydaniu genialnej płyty jest to, że oczekiwania wobec następnej są równie wysokie. AM wydana w 2013 roku należy właśnie do tej pierwszej grupy. W zasadzie za jedyną wadę tego krążka można uznać zbyt podobne brzmienie, przez co poszczególne kawałki się ze sobą ścierają. Pięć lat później nadchodzi…
Kategoria: Magazyn
Pod ziemią – recenzja filmu „Katyń – Ostatni świadek”
Piotr Szkopiak – w Polsce postać nieszczególnie znana, choć na Wyspach, gdzie tworzy, też nie jest szczególnie rozpoznawalnym twórcą. Nie dziwi to z uwagi na niezbyt pokaźny dorobek artystyczny poza doświadczeniem, które reżyser zdobywał kręcąc brytyjskie telenowele, ma on na koncie jeden film pełnometrażowy niecieszący się sukcesem frekwencyjnym. Jego drugi…
Meta przez wielkie „M” – recenzja filmu „Deadpool 2”
Popkultura o popkulturze. Ironicznie, momentami wulgarnie, ale z ogromną samoświadomością. Czwarta ściana w gruzach. Deadpool, czyli naczelny cyniczny wesołek Marvela znów bawi do łez, a granice przyzwoitości ma sobie za nic. W porównaniu z pierwszą częścią przygód te dwie godziny z antybohaterem w czerwono-czarnym obcisłym kostiumie to jednak dużo mocniejsze…
Ucieczka z piekła – recenzja filmu „Sobibór”
Kino rosyjskie często podejmuje swoją tematyką wydarzenia historyczne, choć, podobnie jak ma się to w przypadku polskiej kinematografii, zazwyczaj ogranicza się do własnej historii. Tym razem reżyser pochodzący z Petersburga postanowił poruszyć zdarzenie o charakterze międzynarodowym, które wstrząsnęło całym światem – mianowicie osadził akcję swojego filmu w nazistowskim obozie zagłady…
15. Docs Against Gravity – recenzja filmu „Czasówka. Próba charakteru”
Festiwal Millenium Docs Against Gravity doczekał się już piętnastej edycji. Jak co roku w repertuarze znajdziemy mnóstwo dobrych filmów do wyboru. Ze względu na moje kiełkujące zainteresowanie kolarstwem, natychmiastowo uwagę skierowałem ku dokumentowi „Czasówka. Próba charakteru”.
Dlaczego SerialCon to najlepszy punkt Off Camery?
W moich ustach brzmi to pewnie niewiarygodnie, bo znana jest moja niewielka znajomość seriali, ale udział w SerialConie Canal + uważam za najlepiej spędzone 3 dni na Off Camerze. Wiele mam zastrzeżeń w stosunku do organizacji Off Camery – poczynając od sposobu prezentowania filmów, poprzedzanie ich filmami reklamowymi, które raczej…
11. Netia Off Camera: jakie drogi wytycza?
Pewnie się zgodzicie, że najbardziej niestabilnym elementem każdego festiwalu Nowe Horyzonty jest konkurs główny. Po wizycie na krakowskiej Off Camerze zmieniło mi się postrzeganie. Dlaczego? Bo twórcy filmów biorących udział w Konkursie Nowe Horyzonty nie biorą jeńców, ryzykują, choćby mieli swoimi pomysłami „zabić” widza. Nie ma w konkursie wrocławskiej imprezy…
Między teen drama a postapo – recenzja serialu „The Rain”
Jeśli na bieżąco śledzicie netflixowe propozycje z zakładki „Netflix Originals”, doskonale wiecie, że oryginalne seriale tegoż serwisu to dziś nie koniecznie dominacja tych zza oceanu. Za przykład niech posłuży genialny niemiecki „Dark”, hiszpański „La casa del papel” („Dom z papieru”) czy francuska „La Mante” („Modliszka”). Jeszcze w 2018 roku będziemy…
Sleep po 15 latach – recenzja „The Sciences”
Amerykanie ze Sleep często wymieniani są jako najbardziej wpływowi muzycy swojego gatunku. Od premiery ostatniego dzieła zespołu – „Dopesmokera”, 63-minutowego utworu będącego kamieniem milowym w historii stoner metalu upłynęło 15 lat, jednak poszczególni członkowie formacji nie próżnowali. Al Cisneros pracował nad projektem Om, Matt Pike został frontmanem High on Fire,…
Problemy z trawką – recenzja filmu „Raz się żyje”
Koncerny farmaceutyczne otaczają nas zewsząd. Szczególnie mogą to odczuć osoby oglądające telewizję, torpedowane przez reklamy najróżniejszych środków, tabletek i maści. W debacie publicznej w opozycji stawiana jest medyczna marihuana. Nadszedł czas, kiedy temat ten przesiąkł do kina. Niestety w filmie „Raz się żyje” nie wybrzmiewa on tak mocno, jak sugerowali twórcy…
Satyra na miarę naszych czasów – recenzja „Śmierci Stalina”
Armando Iannucci to nazwisko, które dla polskiego widza może być pewną enigmą, jednak w Wielkiej Brytanii kojarzy się ono od lat z wyrafinowaną polityczną satyrą. Szkot odpowiedzialny jest za takie seriale jak The Thick of It czy Veep. Przez lata wytworzył on swego rodzaju uniwersum pełne śliskich polityków, przesiąkniętego degrengoladą…
Superbohaterski rollercoaster – recenzja „Avengers: Wojna bez granic”
Filmowemu uniwersum Marvela, budowanemu z najwyższą starannością od dokładnie dekady, w które wpisuje się w chwili obecnej aż 19 produkcji, trudno odmówić tytułu jednej z najznakomitszych franczyz współczesnej kinematografii popkulturowej. Oto blisko trzydziestu (super)bohaterów, kilkanaście problemów pośrednich i jeden ostateczny, niezliczone lokalizacje i niemierzalny poziom uwielbienia i zaangażowania ze strony…
Pięciu psich samurajów – recenzja filmu „Wyspa psów”
Z filmami Wesa Andersona jest trochę jak z wymarzonym prezentem – po męczącym wyczekiwaniu w końcu dostajemy to, czego chcieliśmy. Cztery lata są jak wieczność, zwłaszcza przy tak, mimo wszystko, niewielkim dorobku artystycznym reżysera, z którym można spokojnie zapoznać się w ciągu weekendu. Ale doczekaliśmy się – druga pełnometrażowa animacja…
Zwierz kontra Rudy – recenzja filmu „Piotruś Królik”
Postać Piotrusia Królika liczy sobie już ponad sto lat. Helen Beatrix Potter, która wydała w 1902 roku ilustrowaną książkę zapewne nie spodziewała się, że postać ta tak mocno zakorzeni się zarówno w literaturze, jak i filmie. Kwestią czasu było zatem sięgnięcie przez któregoś z twórców ponownie po bohatera w niebieskim…
Konserwatywny beton – recenzja filmu „Nie jestem czarownicą”
„Nie jestem czarownicą” to ciekawe, nasycone współczesną postkolonialną i feministyczną myślą, kino. Rzadko dostajemy obrazy z afrykańskiego kontynentu, a jeszcze rzadziej jest to spojrzenie pozbawione romantyzowania i lukrowania miejsca targanego przecież problemami ekonomicznymi i strukturalnymi. Rungano Nyoni odczarowuje tę wizję, i bierze na warsztat bigoterię rządzącą zambijskim społeczeństwem. Jak na…