Jak co roku z uwagi na zbliżające się święta Bożego Narodzenia repertuary kin obfitują w produkcje osadzone fabularnie w tym okresie. Dla tych, którzy jak ognia unikają polskich świątecznych komedii romantycznych, ratunkiem może okazać się film animowany w reżyserii duetu Yarrowa Cheneya i Scotta Mosiara. Efekty prac pierwszego z twórców…
Kategoria: Recenzja
Znalezione w koszu z literaturą – recenzja filmu „Zabójcze maszyny”
Przenieśmy się do alternatywnej przyszłości, w której miasta stały się mobilne. Przemierzają spustoszały świat na mechanicznych gąsienicach w poszukiwaniu łupów. Mniej więcej tak w „Zabójczych maszynach” klaruje się wizja ziemi po 60-minutowej wojnie, za którą odpowiedzialni jesteśmy my – ludzie.
„Fuga”: film bardziej Muskały niż Smoczyńskiej
Debiut Agnieszki Smoczyńskiej to była nieudana, ale jednak w pewnym sensie wyjątkowa w Polsce, odważna próba wariacji gatunkowej. Trudno bowiem jednoznacznie zakwalifikować Córki Dancingu – są trochę horrorem, trochę musicalem, a trochę…rozczarowaniem, bo wizualnie to maestria, ale merytorycznie lekki bełkot. Fuga, drugi film Smoczyńskiej, potwierdza dla mnie jedno – chyba…
Księga dżungli w wersji gore – recenzja filmu „Mowgli: Legenda dżungli”
Nie od dziś wiadomo, że Andy Serkis to artysta o bardzo wielu twarzach. Człowiek odpowiedzialny za najbardziej ikoniczne role przy wykorzystaniu techniki performance capture zachwycił w zeszłym roku swoim ostatnim występem jako Caesar w Wojnie o Planetę Małp. Tym razem Serkis porwał się jednak z reżyserską motyką na disneyowskie słońce….
„Narodziny gwiazdy”, która rozbije oscarowy bank
Chyba nikt się nie spodziewał, że Bradley Cooper może okazać się przyzwoitym reżyserem, a Lady Gaga kimś więcej niż ekscentryczną gwiazdą estrady, a jednak! Cooper reżyseruje bez stylu, ale sprawnie, a Lady Gaga jest po prostu niemożliwie utalentowana. Czy to oznacza, że Narodziny gwiazdy powinny zdominować tegoroczne Oscary? Pozostawiam duży…
„Sorry Angel” – rzeczywiście ktoś powinien przeprosić
Uwielbiam jeden z poprzednich filmów Christophe’a Honore czyli Piosenki o miłości – to naprawdę kino oryginalne pod względem formalnym, a i tematycznie całkiem zgrabnie poruszające się po temacie przemiany dojrzałego człowieka, któremu tylko wydaje się, że już wszystko wie o swoim życiu. Tamten film mnie intrygował, a momentami zachwycił. Niestety…
6 sposobów jak zginąć na Zachodzie – recenzja filmu „Ballada o Busterze Scruggsie”
Bracia Coen rozpakowali swoje zabawki i postanowili poeksperymentować z najbardziej amerykańskim gatunkiem filmowym. Ballada o Busterze Scruggsie jest zbiorem sześciu krótkich nowel umiejscowionych na Dzikim Zachodzie. Oprócz westernowych rysów, każda historia posiada cechy innych gatunków, chociażby groteski, czarnej komedii, musicalu, czy romansu. Skutecznie urozmaici to nam czas spędzony przy Netfliksie.
Feministyczna satyra – recenzja filmu „Assassination Nation”
Assassination Nation to odważna wizja, która upada ze względu na zbyt leniwy scenariusz. Ta feministyczna satyra w frustrujący sposób przestaje sprawnie funkcjonować już od otwierających minut. Frustrujący, bo reżyser i scenarzysta Sam Levinson zdecydowanie wie, jak używać języka filmowego w solidny i momentami bardzo pomysłowy sposób.
„Creed II” czyli jak robić udany sequel zapominając o oryginalności
Po wielkim sukcesie Creeda powstanie sequela było jedynie kwestią czasu. Naturalna rzecz w Hollywood w przypadku tak dużego sukcesu, nie tylko komercyjnego, ale także artystycznego. Obawiałem się tej drugiej części, ale ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu nie było źle. Powiem więcej – było naprawdę dobrze, choć z oryginalnością seria o Adonisie…
„Utoya, 22 lipca”: Dramat w czasie rzeczywistym
Do tego, a od seansu tego filmu na Off Camerze minęło ponad pół roku, wciąż nie wiem czy takie kino jest potrzebne. Wiem natomiast, że jest udane – Utoya, 22 lipca to bardzo precyzyjny zapis wydarzeń, które zmieniły współczesną Norwegię i pokazały, jak łatwo feruje się wyroki.
„Gentleman z rewolwerem”: Godny finał wielkiej kariery
Robert Redford to legenda. Period. Szkoda, że odchodzi z aktorstwa. Pozostaje mieć nadzieję, że pozostanie w Sundance i będzie cały czas wpływał na rozwój niezależnego kina w USA. Film Davida Lowery’ego, który okazuje się reżyserem zaskakująco dobrze lawirującym pomiędzy gatunkami, to ładny tribute dla Redforda. I dla nietypowego pozytywnego bohatera,…
„Last Building Burning” – recenzja
Cloud Nothings przez 9 lat swojej kariery zdążyli wypracować swój niepowtarzalny styl. Z jednej strony to piosenkowy pop punk, a z drugiej, przybrudzone noise rockiem emo. Ten brzmieniowy sukces podupadł nieco po średnio przyjętej kolaboracji z zespołem Wavves oraz nijakim “Life Without Sound” z zeszłego roku, toteż fani byli pełni obaw wobec tegorocznego wydawnictwa Dylana Baldiego i spółki.
„Ja tego w kanon nie wliczam” – recenzja filmu „Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda”
Recenzując pierwszą część Fantastycznych Zwierząt dokładnie 2 lata temu, wspominałam, że walczą we mnie dwie osobowości: ta, dla której od kilkunastu lat Harry Potter to dużo więcej niż imię i nazwisko czarodzieja z błyskawicą na czole oraz ta ceniąca sobie dobre kino pod względem zarówno fabularnym jak i technicznym. Dziś,…
„Wdowy”: Tak mogłoby wyglądać „Ocean’s 8″…
…gdyby aktorzy mieli co grać, fabuła była angażująca, a bohaterowie pełnokrwiści. Wszystko to, czego zabrakło w filmie Gary’ego Rossa, z gorszym lub lepszym (częściej to drugie) skutkiem udało się w nowym obrazie Steve’a McQueena.
Nastoletnie rewolucje – recenzja filmu „Chef Flynn – najmłodszy kucharz świata”
Chef Flynn – najmłodszy kucharz świata to, wydawać by się mogło, dokumentalny samograj. W centrum tego filmu znajduje się bohater tytułowy, chłopak, który gdy jego rówieśnicy zajmowali się chodzeniem do szkoły, uprawianiem sportów, nauką i tym wszystkim, co kojarzy się z typowym życiem nastolatków, siedział w kuchni.