Festiwal Film Magazyn 

80. Biennale Cinema: Duże nazwiska w sekcji pozakonkursowej

W poprzednim wpisie przybliżyliśmy Wam tytuły biorące udział w Venezia 80 Competition. Tym razem chcielibyśmy skupić uwagę na sekcji pozakonkursowej zwanej po prostu Out of Competition. W szczególności na 5 tytułach, które przykuły naszą uwagę. Zachęcamy do lektury, bowiem są to nazwiska, które w historii kina zapisały sie wielkimi literami.

  • Coup de chance (reż. Woody Allen / Francja, UK)
    • 50 film Woody’ego Allena, zastał nakręcony w Paryżu, a światową premierę będzie miał właśnie w Wenecji. Opowiada o tym, jak ważnymi elementami w zyciu człowieka są role szansy i szczęścia. Idealne małżeństwo Fanny i Jeana napotka problem, kiedy ona wpadnie na Alaina – swojego kolegę z liceum i być może starą/nową miłość.
  • The Palace (reż. Roman Polański / Włochy, Szwajcaria, Polska, Francja)
    • Scenariusz do filmu reżyser napisał wespół z Jerzym Skolimowskim, z którym współtworzył swój fabularny debiut Nóż w wodzie. W najnowszym filmie, sarkastycznej, pełnej czarnego humoru komedii Polański opowie o dwóch grupach osób, które spotykają się w luksusowym hotelu The Palace. Jedna z nich obsługuje, a druga jest obsługiwana. Co stanie się z nimi u kresu millenium, na balu zorganizowanym z okazji Nowego Roku?
  • Daaaaaali! (reż. Quentin Dupieux / Francja)
    • Młoda, francuska dziennikarka w serii spotkań z Salvadorem Dalí próbuje zdobyć materiał na film dokumentalny. Jedynym problemem jest tylko to, że nigdy nie dojdzie do rozpoczęcia zdjęć. Dupieux mówi, że nim rozpoczął na dobre prace przy filmie, najpierw podjął próbę zjednoczenia się z mistrzem na wielu poziomach. W swojej opowieści przede wszystkim skupił się ukazaniu zagadkowości i tajemniczości wielkiego artysty, składając tym samym hołd i wyrazy uznania Salvadoremu Dalí.
  • Hit Man (reż. Richard Linklater / USA)
    • Zainspirowany artykułem kryminalnym, jaki Linklater przeczytał 20 lat temu w Texas Monthly, film opowie historię Gary’ego Johnsona – profesjonalnego zabójcy na zlecenie działającego w Nowym Orleanie, który łączył w sobie wiele osobowości w tym bezdusznego egzekutora, stróża prawa, kochanka.

  • The wonderful story of Henry Sugar (reż. Wes Anderson / USA)
    • Bazująca na twórczości Roalda Dahla opowieść o bogaczu, który wyrusza, aby poznać guru. Duchowy przewodnik latami doskonalił sztukę widzenia bez patrzenia, a mężczyzna ma ku tej zdolności ogromną chrapkę. W końcu co lepiej pomogło by mu oszukiwać w kartach?

Poza wspomnianymi tytułami w sekcji Out of Competition zobaczymy również:

  • The Penitent – a rational man (reż. Luca Barbareschi / Włochy)
  • La sociedad de la nieve (reż. J. A. Bayona / Hiszpania)
  • L’Ordine del tempo (reż. Liliana Cavani / Włochy, Belgia)
  • Vivants (reż. Alix Delaporte / Francja, Belgia)
  • The caine mutiny court-martial (reż. William Friedkin / USA)
  • Making of (reż. Cédric Kahn / Francja)
  • Aggro Dr1ft (reż. Harmony Korine / USA)
  • Xue Bao (reż. Pema Tsedan / Chiny)

W następnym wpisie omówimy sekcję Orizzonti, a potem przygotuję swoje zestawienie TOP 10 filmów, na które bardzo chciałbym się wybrać, a w szczególności po których mam nadzieję również wziąć udział w konferencjach prasowych z twórcami.

Wszystkie zdjęcia upublicznione w powyższym wpisie pochodzą z materiałów prasowych 80. festiwalu filmowego w Wenecji (Asac – La Biennale di Venezia).

Related posts

Leave a Comment