Tegoroczna sekcja Encounters przedstawiana jest przez organizatorów festiwalu jako zbiór produkcji które kwestionują sztywne ramy kategorii, do których można przypisywać filmy. Wspólnie, mają one prezentować obraz współczesnego świata wraz z jego bolączkami oraz tym co piękne. Wśród filmów sekcji liczne są historie bohaterów mierzących się ze swoją przeszłością, zmianami oraz nowo powstającymi emocjami.
ARCADIA (reż. Yorgos Zois)
Neurolog Katerina towarzyszy Yannisowi, emerytowanemu doktorowi w podróży do nadmorskiego kurortu. Yannis zostaje nagle wezwany do identyfikacji ofiary wypadku samochodowego. Katerina widząc miejsce wypadku, potwierdza swoje najgorsze przypuszczenia. Dwoje bohaterów próbuje rozwiązać tajemnicę nie dającej spokoju opowieść o miłości, akceptacji i odpuszczaniu.
CIDADE; CAMPO (reż. Juliana Rojas)
Dwie opowieści o migracji, wspomnieniach i duchach przeszłości. Po katastrofie – powodzi w jej miejscu zamieszkania, Joana przenosi się do São Paulo, gdzie próbuje ponownie ułożyć sobie życie. Ciężko jest jej odnaleźć się w mieście ludzi pracujących żyjąc wcześniej na przedmieściach. Wraz z kolegami z pracy stara się odnaleźć nowy sens w walce o lepsze warunki pracy. Po śmierci jej ojca, Flavia przenosi się na swoją farmę na wsi wraz ze swoją żoną, Marą. Para wspólnie zmaga się z trudnymi warunkami życia na wsi. Natura zmusza ich do konfrontacji z duchami przeszłości i wspomnieniami.
DEMBA (reż. Mamadou Dia)
Demba wkrótce odchodzi na emeryturę po trzydziestoletniej pracy w urzędzie miasta. Zbliża się druga rocznica śmierci jego żony, przez co zdaje sobie sprawę, że nie jest w stanie po prostu “otrząsnąć się” z tych wspomnień. Gdy z trudem próbuje uporać się ze swoimi sprzecznymi emocjami, odkrywa nową więź ze swoim synem. Czy uda mu się nie zatracić się w poczuciu straty?
DIRECT ACTION (reż. Guillaume Cailleau, Ben Russell)
Dokument DIRECT ACTION jest immersyjną obserwacją codziennego życia członków jednej z najbardziej znanych radykalnych społeczności aktywistów we Francji. Stawia pytanie, czy radykalny protest może zaoferować ścieżkę poprzez kryzys klimatyczny.
DORMIR DE OLHOS ABERTOS (reż. Nele Wohlatz)
Nadmorskie miasto w Brazylii. Kai wraca z wakacji w Tajwanie ze złamanym sercem. Fu Ang, Kai i Xiao Xin czasem spotykają się w tej spokojnej komedii nieporozumień. Podczas gorącego, powolnego lata, delikatne więzi wzrastają między nimi jak wyspy w morzu pełnym rekinów. Bohaterowie, grani przez aktorów z różnym doświadczeniem, czasem pojawiają się na ekranie tylko na chwilę by już nie wrócić.
UNE FAMILLE (reż. Christine Angot)
To filmowa podróż francuskiej pisarki Christine Angot, która przez lata była molestowana przez ojca. Puka do domów członków rodziny próbując skłonić ich do zajęcia stanowiska. Film podważa normy społeczne i perspektywy radzenia sobie z kazirodztwem w rodzinie
IVO (reż. Eva Trobisch)
Ivo jest pielęgniarką zajmującą się opieką paliatywną w domach osób śmiertelnie chorych. Od wieczora do rana jeździ swoją Skodą, z której uczyniła swoją przestrzeń życiową. Zaprzyjaźniła się z jedną ze swoich pacjentek – Solveigh. Ivo jest także w relacji z mężem Solveigh – pracują razem przy opiece Solveigh. I sypiają ze sobą. Kiedy Solveigh zdecyduje aby zakończyć swoje życie, prosi Ivo o pomoc.
THE FABLE (reż. Raam Reddy)
Pewnego dnia Dev odkrywa, że jabłoń w jego sadzie w indyjskich Himalajach została spalona. Kilka dni później, spalonych drzew pojawia się więcej. Pomimo przy wszystkich jego wysiłków wybuchają coraz większe pożary, które sprawiają że Dev ucieka się do przemocy i ostatecznie prowadzą do tego, że musi on stawić czoła prawdzie o sobie i jego rodzinie.
FAVORITEN (reż. Ruth Beckermann)
Ruth Beckermann towarzyszy szkole podstawowej klasie szkolnej w Wiedniu przez trzy lata. Pomimo trudnych warunków w szkole – braku nauczycieli i wychowawców oraz barier językowych, jest to zdumiewająco wesoły film o nietypowej społeczności – o nauczaniu, uczeniu się i często bardzo zaskakujących doświadczeniach gdzieś pomiędzy.
KHAMYAZEYE BOZORG (reż. Aliyar Rasti)
Beitollahowi niejednokrotnie śni się pudełko ze złotymi monetami pojawiające się na końcu jaskini. Ponieważ jest bardzo religijnym człowiekiem i obawia się, że monety mogą nie być halal, znajduje do towarzystwa niereligijnego asystenta aby wspomógł go w poszukiwaniach. Odkrywają wspólnie kilka jaskiń, ale żadna nie wydaje być się tą właściwą. Za mężczyznami podąża ktoś trzeci.
KONG FANG JIAN LI DE NV REN (reż. Qiu Yang)
Cai, 45-letnia gospodyni domowa z Chińskiej klasy średniej przeżywa kryzys. Przestała wiedzieć, kim jest lub też kim pragnie być. Po pozornie banalnym incydencie, jej życie wywraca się do góry nogami, a ona zmierza ku niepewnej przyszłości.
MÃOS NO FOGO (reż. Margarida Gil)
Maria do Mar, młoda studentka kręci film o starych posiadłościach nad rzeką Douro. Podczas zwiedzania ostatniej posiadłości z listy, zdaje sobie sprawę że nie wszystko w tym budynku jest tak niewinne jak to by się wydawało i zostaje uwięziona w domu pełnym grozy.
THROUGH THE GRAVES THE
WIND IS BLOWING (reż. Travis Wilkerson)
Ivan Peric został detektywem aby uniknąć pracy w jednej z nielicznych prosperujących gałęzi usług – turystyce. Sfrustrowany, próbuje rozwikłać zagadkę niewytłumaczalnych serii morderstw turystów w Splicie w Chorwacji, gdzie rozpad Jugosławii odcisnął swoje piętno, a dowody giną w labiryncie biurokracji.
MATT AND MARA (reż. Kazik Radwanski)
Mara, młoda profesor, zmagająca się z problemami małżeńskimi, spotyka nagle Matta, mężczyznę z jej przeszłości, który wędruje po jej kampusie uniwersytetu. Połączeni wspólnymi zainteresowaniami, zbliżają się do siebie. Napięcie otaczające ich nieokreśloną relację, powoli rośnie.
TÚ ME ABRASAS (reż. Matías Piñeiro)
Tú me abrasas jest adaptacją „Sea Foam”, rozdziału z książki Cesare Pavese „Dialoghi con Leucò”, w którym grecki poeta Sappho o którym mówi się że rzucił się w głębiny oceanu z tęsknoty i nimfa Britomartis rozmawiają o gorzkiej naturze pożądania i o śmierci.